Suck telenor.. del 3
Fortsättning på föregående poster Suck telenor.. del 1 och Suck telenor.. del 2
Den 26:e januari, dvs tio dagar efter att jag fått beskedet att de ska ringa upp mig inom en vecka så ringer jag åter igen telenors kundtjänst.
Får prata med en tjej som ber mig vänta några minuter. Hon återkommer och säger att ärendet har studsat mellan deras avdelningar och att det fortfarande ligger på någon avdelning och att det inte är utrett ännu och det är därför jag inte hört något.
Jag frågar hur länge till det kommer dröja och att jag är ganska angelägen då fakturan förfaller den sista januari. Hon säger att det är nog bäst att jag betalar den och “Du kommer få tillbaka pengarna sedan.. det lovar jag..” ett löfte som låter ganska falskt med tanke på att de inte hållit ett enda löfte de senaste 5 månaderna.
Jag avslutar samtalet så fort jag kan eftersom jag börjar få svårt att vara vänlig. Om jag betalar den här fakturan så känns det som att jag godkänner abonnemanget och att de kommer kunna mjölka mig på mer pengar och bolla ärendet vidare fram och tillbaka till bindningstiden har gått ut.
Idag den 28:e kontaktar jag Konsumentombudsmannen i Uppsala och får veta att de får ganska många typer av liknande ärenden och att jag inte skulle ha låtit paketet gå i retur utan skulle ha plockat ut det och returnerat det och därmed fått papper på att jag skickat tillbaka det. Eftersom all kommunikation gått över telefon (jag försökte faktiskt att få det skriftligt från början) så är det ofta ord som står mot ord ifall det inte löser sig.
Hon bad mig även att jag skulle betala fakturan och skicka ett mail eller ett rekommenderat brev per post till telenor där jag skriver att jag betalar fakturan under protest och hänvisar till det pågående ärendet och ber att jag ska få ett skriftligt svar.
Det är nu 28:e januari vilket är över 5 månader sedan jag ringde och sa att jag vill utnyttja ångerrätten och inte vill ha deras abonnemang då det såldes under flaggan att det var en ersättning till mitt fasta nät.